Reklamační řád
Reklamační řád
Záruční podmínky a reklamace - uplatnění práv z odpovědnosti za vady
Záruční doba a záruční list
Záruční doba začíná běžet převzetím zboží zákazníkem.
Záruční doba je uvedena u každého zboží v jeho popisu. Pokud k danému výrobku existuje záruční list, pak je vystaven v den prodeje zboží. V případě, že záruční list neexistuje, slouží jako záruční list daňový doklad.
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho dílů) způsobené používáním. Kratší životnost výrobku v takovém případě nelze považovat za vadu a nelze ji ani jako takovou reklamovat.
Zákazníkům, kteří zboží používají pro účel podnikání nebo obchodu s daným výrobkem, není záruční doba stanovena občanským zákoníkem. V tomto případě záruční dobu stanovuje konkrétní dovozce zboží do ČR. Záruční doba uvedená na našich stránkách je určena pouze pro spotřebitele, nikoliv pro podnikatele, kteří zboží kupují v rámci své podnikatelské činnosti (nákup na IČ).
- Reklamace
V případě, že zákazník objevil na zakoupeném zboží v průběhu záruční doby vadu, která nebyla způsobena jeho nevhodným používáním, ale vadou samotného výrobku, má v záruční době právo na reklamaci zboží.
- Postup reklamace
Pokud chce zákazník reklamovat zboží koupené v internetovém obchodě www.welena.cz, vyplní formulář v sekci Reklamace, kde uvede zejména typ výrobku, jeho výrobní číslo, číslo prodejního dokladu a popis závady. Do dvou pracovních dnů budou zákazníkovi zaslány informace o dalším postupu, konkrétně adresa, kam zákazník zašle reklamované zboží, a formulář "průvodka reklamovaného zboží".
Je vhodné zboží zasílat v originálním obalu nebo vyhovujícím přepravním obalu, protože dodavatel neručí za případné mechanické poškození před přijetím zboží.
- Vyřízení reklamace
Dodavatel posoudí oprávněnost reklamace vady na zboží a po posouzení vyrozumí zákazníka telefonicky či emailem o způsobu vyřízení reklamace. Následně bude zákazníkovi zasláno zboží zpět po případě vyměněno za nové.
Lhůta pro vyřízení reklamace je dle zákona č. 634/1992 Sb. třicetidenní.
Odstoupení od smlouvy
Právo zákazníka na odstoupení
Zákazník je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že dodavatel nesplní smluvené podmínky dodání.
Zákazník, který nekupuje zboží v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, má dále v souladu s § 53, odst. 7 a § 54 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
Právo na odstoupení podle předchozí věty se nevztahuje na zákazníky, kteří zboží zakoupili osobně v provozovně dodavatele, tedy prostřednictvím "osobního odběru" bez ohledu na skutečnost, zda zboží rezervovali na stránkách www.welena.cz či nikoliv.
- Právo dodavatele na odstoupení
Dodavatel je oprávněn od smlouvy odstoupit pouze do okamžiku odeslání zboží, a to jen v případě nedostupnosti zboží nebo výrazné změny ceny zboží.
Před odstoupením je ale dodavatel vždy povinen kontaktovat zákazníka za účelem dohody o dalším postupu.
- Postup v případě odstoupení od smlouvy
Odstoupit může zákazník tak, že tuto skutečnost oznámí dodavateli, a to elektronicky na emailovou adresu info@welena.cz
Při odstoupení je nutné uvést číslo objednávky, variabilní symbol a datum nákupu a předložit originál dokladu o koupi zboží.
Pokud již zákazník zboží obdržel a převzal, zašle zboží zpět do provozovny dodavatele, kde dodavatel bez zbytečného odkladu posoudí stav vráceného zboží. Reklamace zasílejte pouze běžnou balíkovou poštou (doporučujeme pojištěnou doporučenou zásilku), dobírkou nebude přijata.
V případě, že je zboží vráceno dodavateli v jiném než neporušeném stavu, je zákazník povinen nahradit zejména náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží (neúplný obsah, poškozený obal, opotřebení zboží apod.).
Vrácená částka bude vždy snížena o cenu dopravy, platby a balného, pokud tato byla účtována při objednání a dodání zboží.
Kupní cena nebo její část bude zákazníkovi vyplacena v nejkratším možném termínu, nejpozději však do 14 dnů po vrácení zboží.
- Postup v případě výměny zboží
Zákaník může požadovat výměnu zboží (např. jinou velikost). Výměnu může zákazník realizovat tak, že tuto skutečnost oznámí dodavateli, a to elektronicky na emailovou adresu info@welena.cz
Při výměně je nutné uvést číslo objednávky, variabilní symbol a datum nákupu a předložit originál dokladu o koupi zboží.
Pokud již zákazník zboží obdržel a převzal, zašle zboží zpět do provozovny dodavatele, kde dodavatel bez zbytečného odkladu posoudí stav vráceného zboží. Zboží zasílejte pouze běžnou balíkovou poštou (doporučujeme pojištěnou doporučenou zásilku), dobírkou nebude přijata.
V případě, že je zboží vráceno dodavateli v jiném než neporušeném stavu, je zákazník povinen nahradit zejména náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží (neúplný obsah, poškozený obal, opotřebení zboží apod.).
Při výměně mohou nastat následující situace:
- Cena nového zboží je vyšší než cena původního (vráceného) zboží, pak:
zákazník uhradí rozdíl cen
zákazník uhradí náklady na dopravu, platbu a balné původního zboží (pokud byly účtovány)
zákazník uhradí náklady na dopravu, platbu a balné nového zboží (pokud je cena nového zboží nižší než pro bonus "doprava zdarma")
- Cena nového zboží je nižší než cena původního (vráceného) zboží, pak:
dodavatel vrátí rozdíl cen
zákazník uhradí náklady na dopravu, platbu a balné původního zboží (pokud byly účtovány)
zákazník uhradí náklady na dopravu, platbu a balné nového zboží (pokud je cena nového zboží nižší než pro bonus "doprava zdarma")
Pokud je rozdíl cen v bodě a) větší než součet nákladů v bodě b) a c), pak dodavatel vrátí rozdíl těchto částek dohodnutým způsobem (např. bankovním převodem) zákazníkovi.
- Cena nového zboží je stejná jako cena původního (vráceného) zboží, pak:
zákazník uhradí náklady na dopravu, platbu a balné původního zboží (pokud byly účtovány)
zákazník uhradí náklady na dopravu, platbu a balné nového zboží (pokud je cena nového zboží nižší než pro bonus "doprava zdarma")